Albert Gajšak, učenik 4. E razreda, postigao je velik uspjeh svojim projektom MAKERbuino, igraćom konzolom koju najprije treba samostalno sastaviti (o kojoj smo već pisali ovdje). O njegovom radu izvijestili su do sada brojni portali, kao npr. tportal i poslovni.hr, a o čemu se radi, pročitajte ovdje:
"MAKERbuino je uradi-sam prijenosna igraća konzola nalik na Nintendov GameBoy. Dolazi NEsastavljena (u dijelovima), korisnik konzolu sastavlja prema uputama koje su svima dostupne besplatno na internetu. U procesu sastavljanja i korištenja konzole prolazi se kroz raznovrsne korisne i zanimljive tehničke aktivnosti: lemljenje, poznavanje osnova elektronike i osnovnih elektroničkih komponenti, programiranje mikroračunala, proširivanje igraće konzole vlastitim softwareskim i hardwareskim dodacima itd.
Proizvod je zamišljen s idejom učenja kroz zabavu. U današnje doba djeca i mladi preferiraju i konzumiraju medijski sadržaj u obliku video igara. MAKERbuino je spoj te ljubavi spram video igrama i čudesnog svijeta tehnike i uradi-sam elektronike. Drugim riječima, zbog toga što je MAKERbuino igraća konzola koja za stvarno radi i igra igrice, djeci i mladima je to zabavno i zanimljivo do te mjere da ne mogu dočekati da sastave uređaj i zapravo ne shvate da su u procesu sastavljanja konzole nešto novo i korisno naučili.
Proizvod je namijenjen svima koji su 11+ i žele na zabavan način nešto korisno naučiti. Spomenuti edukacijski materijal pisan je na način tako da netko s vrlo malo predznanja može uz pomoć MAKERbuina naučiti kako lemiti, kako MAKERbuino igraća konzola (i računala općenito) funkcioniraju, kako isprogramirati mikroračunalo i kako izraditi vlastitu videoigru…
Hardware i software konzole je open source, što znači da je shema, programi, videoigre i engine na kojoj je konzola zasnovana dostupan na internetu svima koji su voljni uređaj hakirati, moddati, proširivati…
Zašto smo izradili MAKERbuino i čemu služi?
U današnjem svijetu moderne tehnologije sve više djece i mladih provodi vrijeme igrajući videoigre na igraćim konzolama, tabletima, pametnim telefonima (istraživanja kažu da mladi i djeca starija od 13 godina potroše u prosjeku 6 sati tjedno igrajući videoigre). Sve popularnije su različite naprave, kitovi, programi, knjige, radionice koje su orijentirane poučavanju tzv. STEM znanstvenih disciplina (Science, Technology, Engineering, Mathematics) pomoću kojih se mladež 21. stoljeća pokušava zainteresirati i naučiti nešto korisno.
Razmišljali smo na ovaj način: „Što kada bi se barem dio od tih 6 sati potrošenih na igranje videoigara pretvorilo u STEM learning time?“.
Imajući to pitanje na umu, MAKERbuino smo izradili kao spoj između ljubavi prema videoigrama (koju danas dobar dio mladih osjeća) i prilike za učenje STEM znanosti. Ovo je zapravo edukativni alat zamaskiran u oblik igraće konzole.
Kako sam se zainteresirao za tehniku
Moj otac Zoran Gajšak najzaslužniji je za moj interes za elektroniku, mikroračunala I tehnologiju općenito. Kad sam imao otprilike 11 ili 12 godina otac je odlučio iskušati nešto novo i umjesto Lego kocaka, kojima se muška djeca te dobi obično zabavljaju, pokloniti mi „set za male elektroničare“. Sjećam se da je imao puno federića i žićica s kojima su se mogli raditi neki elementarni sklopovi, veoma pojednostavljeno, ali zbog tog seta osjećao sam se kao pravi znanstvenik. Kasnije sam prešao na mehanotehničke setove koji su se kombinirali s elektronikom, pa radionice robotike, elektronike i programiranja u karlovačkoj Zajednici tehničke kulture i…. evo me ovdje. Naravno, na putu do ove Kickstarter kampanje nije doprinio samo moj otac već niz veoma talentiranih profesora, mentora i prijatelja koji su većinom bili vezani uz karlovačku ili hrvatsku Zajednicu tehničke kulture. U prostorijama Karlovačke zajednice tehničke kulture smješten je naš startup zahvaljujući suradnji s tom ustanovom koja me je prije 7 godina prihvatila kao novopridošlicu i naučila osnovama osnova.
Planovi
Učenik sam završnog razreda Gimnazije u Karlovcu (matematički smjer). U planu su prvotno bili strani fakulteti od kojih sam odustao jer bi upis na strani fakultet ujedno značio i kraj bavljenja s mojim startupom. Za sada je plan i želja upis na zagrebački Fakultet elektrotehnike i računalstva i skoro seljenje projekta u Zagreb gdje ću zajedno sa članovima tima i suradnicima nastaviti razvijati, proizvoditi i prodavati MAKERbuino."
Albert Gajšak, 4.E
Albertu i njegovim pomoćnicima želimo puno uspjeha u daljnjem radu, a svim ostalim učenicima, prošlim, sadašnjim i budućim, želimo da u ovom primjeru pronađu motivaciju i budu uporni u ostvarenju svojih ideja.